fredag 15 maj 2020

Fika på skolavslutningen

Hej!

I och med rådande situation kring skolavslutningen har jag pratat med mina kollegor här på skola och vi har gemensamt kommit fram till att vi, klass 5, i år kommer att få ta med eget fika på skolavslutningen för att göra den extra speciell. Övriga elever i skolan kommer bli bjudna på en glass från köket.

Jag tänker så här; alla elever som vill får baka och ta med sig att bjuda klasskompisarna på. Dock måste vi ta hänsyn till allergier, samt mängden som bakas. Vi har även fått ett fint erbjudande från en förälder i klassen som kan baka till alla. Jag kommer kolla med eleverna vilka som vill baka, så vi får en hum om hur det ser ut och då kan vi även avgöra ungefär hur mycket som respektive elev kan ta med sig. Jag återkommer med allergilista här på bloggen. 


Bakverk - alla de godaste recepten | Coop
OBS, DET ÄR GIVETVIS FRIVILLIGT ATT BAKA, INGET TVÅNG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar